fredag 4 maj 2012

Programridning och halvhalter

Jag brukar alltid va laddad för att rida men inte riktigt idag. Helt jäkla sönderbränd som en röd kräfta så det svider som f-n rent ut sagt och världens träningsvärk efter att ha rensat landen igår så min kropp va inte rikigt med på noterna idag minst sagt. Träningsvärk på baksidan av låren va inte alls skönt att rida med kan jag meddela haha.
Började jobba direkt med halter och halvhalter i skritten och gick ganska snabbt över till trav och red igenom travdelarna i Lb:1 och han kändes fin. Fick kämpa med att få igenom honom ordentligt i ett av hörnen där han gärna fuskar och bara trycker in bogen och när jag tryckte till honom där en gång så hoppade han ut ifrån banan. Ouups!
Gjorde en del galoppfattningar på långsidorna och det va lite svårt tyckte Knatte och han fattade fel ett par gånger innan poletten trillade ner.
Avslutade med att rida igenom Lb:1 och det går utan problem att styra runt i ett så lätt program men de finns massor av saker att jobba på innan vi är ett riktigt team. Känner att jag är lite ringrostig när de gäller programridning då det va nästan precis ett år sedan jag tävlade sist och så fort jag sätter lite tryck i Knattes trav känns de som att jag ska skumpa av. Det börjar bli dags att komma igång nu:-)

Lovade ju att visa lite biler på nya schabraket...
...och de kanon fina nya pannbandet som satt helt perfekt. Super duper nöjd!

Fixade lite smidigt en kort bom till transporten också. Har letat på nätet efter en och inte hittat vad jag kan köpa en men Åsa hade visst en hemma så nu är det bara ett hösegel som fattas till transporten. Sen är den färdigutrustad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar