onsdag 9 maj 2012

Heldag i stallet

Tog en liten sovmorgon idag och åkte inte till stallet förän vid halv tio vilket kändes ovanligt men rätt skönt faktiskt. Började med att koppla på släpet för de ska snart besiktas så det är lite lampor som ska bytas och fixas med och sen lasttränade jag Knatte när släpet ändå va på. Något motsträvig en minut men gick på väldigt fort när han väl gick upp och sen kunde jag lasta honom flera gånger utan problem. Skam den som ger sig!

Red sedan en runda i skogen i spöregn med Keano på släptåg.

Det va väldigt blött och tråkigt men både Keano och Knatte skötte sig bra och Keano lyssnar numera på alla inkallningar även ifrån hästryggen så de har verkligen tagit sig.
Knatte va pigg och hade nog helst velat galoppera massa istället för att ligga och rulla på i lång och låg form i skritt och trav. Blev bara en galopp och jag kunde inte mer än skratta för att han är så otroligt arbetsvillig för när jag skulle göra en halvhalt satte han sig så fint på rumpan och samlade ihop precis som på träningen. Han är en gullefis!

Jag hade verkligen fått till tidsplaneringen perfekt idag för jag hann precis slänga av Knatte sakerna och ta in dom andra hästarna och sen va det dags för att få på nya skor på hästarna. Knatte skötte sig galant idag och han kan va lite rädd om sina framfötter när man slår i sömmen men idag så va de ingenting alls så troligvis har mineralerna han får (Steel Joint) även gjort susen där för troligtvis har han varit lite öm där innan.
Det blev verkligen en heldag och de är så himla mysigt att bara gå och pyssla i stallet!

Nästa helg kommer det troligtvis bli en långresa för mig och Knatte om vi har tur. Jag återkommer när allt är klappat och klart;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar