lördag 12 maj 2012

Pysseldag

Gick upp hyffsat tidigt idag för att hinna med lite smått och gott och började med att rida Knatte en stund på banan. Höll oss på en 15m volt nästan hela passet för de va så himla blött så det blev mest skritt. Ställde igenom rätt ordentligt i små volter och flyttade in och ut bakdelen och gjorde lite övergångar och halter och han va duktig och väldikt fokuserad på sitt idag.
Blev en hel del snabba övergångar emellan skritt och trav och sen avslutade jag med lite galopp i varje varv. Duktig häst och vi slapp regnet!
Blev ett schabrak ifrån equiline idag
Försökte ta en bild på båda två men säger bara en sak. Finn femton fel! haha
Sen gled jag hem och skurade transporten ordentligt och min nya bästa kompis heter svinto! Metalldelarna blev väldigt fina efter lite putsning med svinto och jag fick låna en borste man satte på vattenslangen med schampo i av bästa pappa så nu är transporten riktigt fin.
Inredde med mitt nya höseget ifrån hööks som va kanon! Nu är det lite lättare att ät hö där inne och jag ska även köpa krubbhållare så att det går hänga in krubba så jag kan fjäska ordentligt för Knatte när han åker.

I morgon blir det fika med hovis och sen utritt:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar