fredag 11 maj 2012

Packlista

Jag har börjat skriva lite på en lista på allt jag måste ta med mig när vi åker iväg till Jill och jag fick en riktig lyckokänsla när jag satt och skrev. Jag har nästan hunnit glömma bort hur roligt det är när man får åka runt och träna och liksom va igång sådär på riktigt. Att få utvecklas och sträva framåt. Det är nästan precis ett år sedan jag tävlade senast och det känns verkligen som evigheter sedan och trots att jag alltid är nervös och blir så spänd så jag har ont i kroppen dagen efter så måste jag ändå erkänna att jag saknar de.
Jag hade till och med på mig min fina kavaj för ett par dagar sedan för att liksom bara kolla om den passade och känna känslan. Lite tokigt, men det skapar ett speciellt band emellan ryttare och häst när man är ute och hittar på saker och det va inte förän nu när jag är där igen som jag förstår hur roligt jag tycker att det är.

Gammal bild på mig och min förra häst Dutch Flamingo R

För tillfället sitter jag och kollar på www.horze.se för jag måste beställa framför allt boots men kollar även på lite täcken för dom hade en del i storlek 165 vilket inte är allt för lätt att hitta.
I morgon blir det ett lätt pass på banan eller utritt beroende på vad det blir för väder. Har bestämt mig för att rida Knatte väldigt lungt nu innan vi åker till skåne för jag tror att det kommer bli rätt tufft för honom att gå två lektioner där nere. Det värsta är att det kommer bli minst lika tufft för mig hihi.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar