tisdag 1 maj 2012

Ingen kan vara stoltare än jag

Idag var det äntligen dags för träning igen efter ett halvårs låååångt uppehåll och det va så himla roligt!
Efter en lång vinter med lastträning va det lite spännande idag och se hur det skulle fungera när det va skarpt läge så att säga. Kändes också väldigt roligt att få testa och rida honom på nytt ställe då jag inte har gjort det innan.
Jag lastade transporten och sen kom Anni och skulle hjälpa mig och stänga och han backade ut en gång men sen va de inga problem alls! De skönaste va att han va så himla lugnt i transporten och kändes väldigt trygg där inne och de har han inte gjort alls innan utan har stått och darrat lite men nu va det helt annat.



Stod superlugnt hela vägen till ridhuset och det va inga problem att tränsa i transporten och lasta ut. Va lite spänd på hur han skulle kännas att sitta på men han kändes nästan precis som hemma!
Va lite spänd i galoppen och stoppade upp lite de första men det släppte lite efter ett par varv och han gjorde träningen väldigt bra och kollade inte på någonting utan bara tuffade på.
Jobbade mycket med övertydliga halvhalter i trav för att fånga upp bakbenen och samtidigt försöka få ner nacken lite med bibehållet stöd och han blev riktigt fin! Va väldigt skönt att få hjälp med hur jag ska lägga honom i formen då han va så statisk förra året men han har verkligen tagit sig tyckte Anni och det ska bli guld värt att få komma igång nu igen.
Är så otroligt stolt och blev nästan lite rörd en stund för han bara sprang på transporten när vi skulle hem och va bara så trygg. Duktiga, duktiga Knattsson!

Fick äntligen använda mitt nya schabrak som jag köpte på GBG Horse Show och passformen va kanon och undersidan va våfflad och andades kanonbra. Kan varmt rekommenderas och kommer ifrån Esperado

2 kommentarer:

  1. Han har vilat upp sig över natten och var mycket pigg och glad i morse! Naken skuttade han ut i hagen, väldigt nöjd!

    SvaraRadera