söndag 13 maj 2012

Transporten är som ny och shopping

Började dagen med en fika med hovis och Åsa i vårsolen. Mycket trevligt och borde göras oftare!

Knatte hade det väldigt skönt i hagen så det blev bara en lite skrittur idag och sen begav jag mig in mot Jönköping.
Shoppade nya hjulsidor till transporten så den är pimpad ordentligt nu och den har nog aldrig varit såhär ren innan. Tvättad med shampo två gånger och vaxad. Nu är vi redo för sommaren och lite mer åkning än tidigare...

Fick lite lätt panik när vi kom in i stora staden och kom på att Charlies stänger vid 15.00 och klockan va 14.47 så det va gasen i botten bort dit och hittade en superfint transporttäcke som Åsa tipsade om till ett lagom litet pris.
Toppen att ha att lägga över fleecetäcke med så att spånet inte fastnar. Smart!


Va bara tvungen att köpa ett regntäcke också för Knatte har ett brunt ifrån Ullared nu där vart enda knäppe har gått sönder och det är hål i lite överallt. Ingen bra kvalite alls!
Hittade ett ljust blått ifrån charlies egna märke och jag har varit nöjd med de innan så jag hoppas det blir bra. Lyckades på något vänster få med mig ett i storlek 115 istället för 165 och som tur va frågade hon i kassan om jag köpt ponny haha. Bra där!


I morgon ska jag lastträna och sen blir det tur i skogen. Inte många ridpass kvar innan vi styr mot skåneland! Jippi!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar