fredag 22 april 2011

Det är ju så här roligt det ska vara!

Dagen börjar med att Anni (min tränare som också skulle tävla) ringer på morgonen och säger att dom har skjutit fram starttiderna en timme så att vi måste åka tidigare. Redan då intalade jag mig själv att det finns ingen anledning att stressa för jag har god tid på mig och jag va vaken tidigt så det va inga problem att hinna i tid.
Det är en hel del som ska fixas innan man ger sig ut och tävlar dressyr men stövlarna blänkte som aldrig förr:




Och håret va snabbt fixat med fina rosetten och hårnätet:




Jag plockade in allt i transporten i lugn och ro och mockade boxen och sen kom min groom Becca som måste vara den absolut bästa hästskötare man kan tänka sig! Hon putsade, flätade och fixade och gav tips på vad jag skulle lägga lite extra glans.

Såhär stod Becca och jag bara stod och, ja typ tittade på och njöt:

 Och såhär fin blev han och han har verkligen aldrig varit så fin innan mitt hjärtegull:


Lädergrimman är på  och vi är redo att styra kosan mot Vetlanda:


När vi kom fram hittade vi detta i sommarvärmen vilket kändes lite oväntat:



Väl framme kändes det som en ganska lång väntan. Domaren va inte på plats utan klassen va tvungen att börja en halvtimme senare och sen så höll dom inte starttiderna så framridningen kändes väldigt lång.
Hade verkligen planerat att verkligen bara rida som hemma och inte konstla till det och jag höll fast vid min plan under hela tiden. Fick till så himla fina mellantraver som jag inte ens varit i närheten av hemma tror jag. Hade dock problem men serpentinerna i galopp då han blev lite stressad i den förvända och skulle börja byta och fräsa iväg lite så jag fick bara till en enda bra innan jag skulle starta. Det kändes lite olustigt då galoppen brukar vara de vi är säkrast i.
Eftersom dom inte höll starttiderna så blev det lång tid att bara stå och skritta runt i väntan att få starta och de kändes som att vi aldrig skulle få komma in på banan.
När jag väl får komma in så kände jag direkt att yes han känns inte spänd eller tittig på någonting utan kändes fin och framme för hjälperna. Hinner rida något varv inne på banan och sen hör jag att någon ropar på mig ifrån läktaren. Fasen jag har glömt be någon ta av benskydden! Tur att detta upptäcktes innan startsignal!

Programmet gick sen jättebra och jag är så himla nöjd med hästen förutom att han ballade ut i mellangaloppen och gjorde ett omslag i ena serpentinen vilket gjorde att många poäng försvann där eftersom de är koefficient på den. Men men vi skapade ihop 58% och fick våran första 8! och hade vi inte haft missarna hade det blivit placering så en stooor förbättring sen förra säsongen och en höjning på 4% på personbästa.
Vi ligger inte på så höga procent men vi går i alla fall åt rätt håll vilket jag är otroligt glad över!

Min bästa och underbaste tränare lyckades få till en kanonritt och vann klassen men 78%. Många glädjetårar och stolt som en tupp över dom!

Jag hoppas på att kunna lägga in lite mer bilder och ev film när jag fått in dom på datorn.
Såhär snygg va gentlemannen efter en tävlingsdag som han skött galant:


 Detta va allt från oss idag och de har varit en toppendag på alla sätt och vis!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar