onsdag 20 april 2011

Det är mycket nu

Känns som att det va jätte längesedan jag skrev ett ordentligt inlägg med lite bilder och annat roligt men de har varit så himla mycket som har snurrat runt i huvudet nu det sista så de har fått bli lite eftersatt.

Idag har jag verkligen varit i stallet hela dagen. Åkte dit vid sju och kom hem vid fyra.
Jag hade bestämt mig redan igår att jag skulle rida idag på morgonen innan jag skulle in till charlies så att jag kunde åka i lugn och ro och veta att han är ordentligt igenom riden innan tävlingen.

Träningspasset såg ut såhär:
Började med att göra mycket halvhalter redan i skritten och va noga med att han verkligen stannade hos mig och att jag kunde lätta av utan att han hängde sig i handen. Gjorde lite bakdelsvändningar och övergångar till trav. Längde steget på långsidorna och halvhalter på kortsidorna och något volt.
Red lite delar ur programmet och han känns väldigt fräsch och på hjälperna så jag hoppas vi kan knyta ihop påsen på fredag också.

Sen bar det av till Jönköping och Becca följde med som stöd och lite hästskötare vilket är toppen även om man har snäll häst.

Min kuse är verkligen inte världens enklaste att prova ut sadel till då han ser ut som en hängmatta när han står still och blir i princip rak när han rör sig. Det sätter liksom lite griller i huvudet på än!

Det va värsta cirkusen där inne i stan och dom målade byggnaden charlies är i så det va bilar, lastbilar, transporter och liftar till målarna överallt. Men ingenting kan störa en sann gentleman haha

Han va som en liten hund och stod han inte och tittade så kan man ju alltid ta en liten tupplur i allt väsen
 
Blev till slut en Bates innova som fick följa med oss hem och även ett par helskodda ridbrallor ifrån pikeur













Det va allt för denna gången!

2 kommentarer:

  1. Så det blev en bates?Hur blir det nu ?byter du in din andra sadel eller får du tillbaka den sen?Jag har inte riktigt hängt med känner jag.

    Riktigt snygga ridbyxor det där.Vika fler färger finns dom i?
    Och ett stort lycka till på tävlingen och glad påsk =)
    mvh/Q

    SvaraRadera
  2. Jag bytte in den andra sadeln och fick lite pengar emellan också:) jag är så fruktansvärt nöjd med batesen och han gick super i den på tävlingen idag. känns riktigt bra!

    Och ridbyxorna vet jag inte om dom fanns i andra färger men jag tror nästan inte de. modellen är jättefin och lite högre i midjan.
    tack så jättemycket och glad påsk på dig med!!

    SvaraRadera