tisdag 5 april 2011

Något som vi aldrig gjort förut

Som många kanske inte vet så är min hästapolle gammal fälttävlanshäst sedan tidigare men rids nu enbart i dressyr sedan två år tillbaka sen jag köpte honom. Han har tidigare haft väldigt svårt att va avslappnad och lung i skogen och framförallt galoppera har knappt gått för han har blivit så fruktansvärt stressad och jag anser att en stressad häst är ingen lycklig häst. Till min stora lycka har detta blivit bättre och bättre men oftast har jag bara tagit någon liten galopp och sen skrittat en stund så han inte hinner varva upp så mycket men igår tänkte jag för mig själv att jag ska fasen ut och bara galoppa i skogen i morgon.
Sagt och gjort låg vi och bara rullade fram i skogen idag och det va så himla härligt! han va inte det minsta stressad alls utan verkade bara tycka att det va riktigt jäkla kul. Jippi yahooo sa vi!
Och den stackars lilla hunden va rätt trött sen ska jag säga;)

I morgon blir det vila för då jobbar jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar