söndag 3 april 2011

Träning och tre lik

Igår va jag och tränade för Anni i Bratteborg. Jag va taggad som tusan och hade sett framför mig hur jag och Dutte skulle sväva igenom LA:3 programmet, dock förstörde ett himla sprengerbett min lilla vision.
Känns verkligen som att han har funkat helt ok på kanderat nu och ändå fick jag för mig att jag skulle testa att byta ut den tredelade bridrongen mot en ifrån sprenger istället för att han går så bra på de på tränset. Men det fungerade inte alls. Jag har i vanliga fall en häst som är svår att få fram till handen och är väldogt känslig i munnen men inte igår. Igår hade jag en pansarvagn som va som en planka i munnen. Totalt stenhård och bara hävde sig i handen och det blev ju inte direkt bättre på slutet när han blev trött heller. Jag va verkligen helt slut i armarna men han gick å andra sidan träningen och programmet igenom väldigt bra om man bortser från ett ton häst i handen...
Fick ju till och med till ett par galoppslutor på slutet innan mina armar gick av :)




Vi fick anväda den nya fina lädergrimman i transporten. Nöjd häst

















Idag på morgonen va jag uppe redan vid sju och fodrade hästarna och efter det så tog jag tag i att plocka iordning i sadelkammaren och lägga ut alla vinterväcken i förrådet. Kändes verligen skönt att få städa bort vintern lite och när jag kom till stallet på morgonen möttes jag av denna lilla kattarmen.



Välkomstkomiten!














Såhär fint blev det i sadelkammaren
















När jag skulle gå ut med hästarna till hagen så möttes jag av tre grodlik. Tyckte först att det va äckligt men sen slog det mig va sorgligt de måste va för dom att lyckas dö innan våren och sommaren knappt hunnit börja. Grodövergångsställe?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar