måndag 4 april 2011

Livet på en pinne

Igår vilade min lilla polle eftersom vi tränade i lördags så jag red bara ett pass på 35 minuter idag för att mjuka upp honom lite lätt och han va såååå fin idag! Gjode mycket sidvärtes och jag tror faktiskt aldig han har gjort dom så bra som idag. Bjöd fram jättefint till handen och tog halvhalterna jättebra och jag satt faktiskt och njöt under hela passet. Han ger en så himla fin och lätt känsla när han bjuder på sig själv såhär och den hårda munnen va som bortblåst idag.
Jag har jättesvårt att ta en träning som går så dåligt som i lördags och jag har verkligen funderat mycke på vad det va som gjorde att det blev som det blev. Jag får verkligen kämpa med att hålla koll på allt när jag rider på kandaret och tyglarna blir gärna för långa och glider och jag blir stum och hård i handen själv och kvittot på de är en likadan häst. När jag rider på tränset har jag lättare för att mjukna och va flexibel. Detta ska jag definitivt ha i åtanke när jag rider på kandaret nästa gång.

När jag har ridit ett dåligt pass och är missnöjd så jag nästan är lipfärdig brukar jag alltid försöka tänka att det är just dom där dåliga passen som gör att man kommer vidare. Hade jag varit nöjd nu så hade vi ju aldrig strävat efter att bli mycket bättre och utvecklats ännu mer. Så ge aldrig upp!

När jag har ridit brukar jag alltid hoppa av och skritta hästen för hand som tack för ridning
















Dagens outfit: (och ja, jag är en idiot på det där med att matcha)




Rosa polotröja ifrån Pikeur
Grå fleeceväst ifrån Horze
Rosa väst ifrån Gersemi
Grå helskodda ridbyxor ifrån Gersemi
Rosa strumpor ifrån Kingsland

















Grått schabrak med rosa kantband ifrån Equiline














Gråa benlindor från equiline

2 kommentarer: