tisdag 12 april 2011

Ridpass inklämt mellan jobb

Den här veckan jobbar jag dygn måndag och onsdag och på salongen mellan 12-19 idag tisdag så det blir väldigt stressigt att hinna rida men skam den som ger sig.

Planerade att rida en ny övning som jag fick tips om idag som går ut på att få till något bra byte förhoppningsvis och det går ut på att rida på en åttvolt med två 10 m volter emot kortsidan och göra halt och rygga några steg på medellinjen och byta volt och galopp och sen till slut hoppa över att göra halt och rygga och då istället få ett byte och jag tror fasen vi fick till några riktigt bra idag!

Känner själv att det är lite lurigt att hålla på med byterna själv när inte någon kan säga hur dom ser ut ifrån backen men jag hoppas på att jag inte lär in något helt tokigt iallafall.

Traven idag kändes så himla fin efter att jag fått lite kläm på halvhaltera och det känns som att vi är rätt väl förberedda inför tävlingen som snart komma skall. Har definivt aldrig känt mig såhär redo innan som denna gången så jag hoppas verkligen vi kan hålla nerverna på plats även på tävlingsplatsen.

För övrigt hade jag räknat med spöregn idag men istället lös solen på min sprigares glansiga beklädnad och till och med lite svett kröp fram innan passets slut.

Dagens bästa fleecetröja:


Kommer ifrån horseware
















Tog en så himla fin bild på alla mina favoritkillar



Joakim, Dutte och sist och minst Keano

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar