fredag 8 april 2011

En helt vanlig, men underbar dag i en hästmänniskas liv

Idag va det dags för träning. Det blåste något helt sjukt mycket när vi kom fram och jag tänkte att idag får jag nog full skå med att hålla kolla på min kille i ridhuset när det viner och knäpper i väggarna men konstigt nog va han jättelugnt. Tycker nästan att han såg lite slö ut innan vi kom igång...

Idag va det mycket jobb med att få honom att lätta upp framtill och sätta sig lite mer på bakdelen och inte bara bli lång och låg som vi tränat på så mycket innan.Nu är det dags för nästa steg. Halthalt och lätta ur och framåt igen och gisses va fin han kändes. Hade en sådan supertrevlig känsla igenom hela träningen och det är så sjukt kul när man kan sätta lite tryck utan att han blir det minsta stessad eller spänd.
Red igenom programmet det sista och jag har nog aldrig ridit det så bra och jag hoppas verkligen vi kan hålla den kvaliten på tävlingen. Jag va med andra nog riiiktigt nöjd idag:)

Men detta är nog en av dom mysigaste sakerna jag vet:
Komma hem från träningen, linementa, linda, slänga på pyamasen och klappa om och bara va så glad över att man har en så snäll häst som kämpar nästan varje dag för att göra mig nöjd.

Det kära hästvänner är äkta kärlek







Jag tror faktiskt att min lilla häst ska få vila eller ut och skritta iallafall två dagar nu för jag tycker han har kämpat på så himla bra dom sista träningarna och han verkar va väldigt trött i huvudet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar