lördag 14 april 2012

Får i nacken och hoppeliskutt

Äntligen va det dags för en uteritt och det va så otroligt skönt att få komma ut i skogen även om jag gillar att dressyra på banan.
Dom sköt hemskt mycket på skjutfältet som ligger intill så jag va lite tveksam på om jag skulle ge mig ut först men Knatte verkade inte bry sig och jag måste nog faktiskt ge honom 5/5 stjärnor idag för han va så himla fin i skogen. Han kändes så jäkla ärtig i traven och så hos mig hela tiden även om det spritter till i honom när han får ta en galopp. Han fick riktigt sträcka ut idag och han är så himla nöjd och på hemvägen va han som en spårhund med näsan i backen;-)
Och vilken häst är inte snygg med ett får i nacken?

Dagens schabrak blev ett ifrån Mias:


Har även kommit över en otroligt billig hoppsadel som är samma märke som min dresseyrsadel dvs en Passier och den kanske inte ligger som ett smäck precis men jag tror att den duger gott och väl till oss när syster vill hoppa några skutt och jag vill ut och rida i skogen eller om det spöregnar ute.

Ska provrida den någon dag tänkte jag och se om den verkar ligga på plats. Känns som att det kan va bra med en andra sadel och det är inte det lättaste att hoppa med en dressyrsadel även om det kommer bli väldigt sällan eftersom jag inte kan hoppa honom själv.
I morgon får Knattsson vila och på måndag tar vi ett pass på banan!

1 kommentar:

  1. Sv. Ja det var riktigt svårt, men det funkade ju riktigt bra så vi får fortsätta med det. Även folk lär undra vad man håller på med på framridningarna.. haha:)

    SvaraRadera