torsdag 19 april 2012

Släng dig i väggen Carola!

Idag stod  det utritt på schemat och det blåste en hel del men va härligt det är!
Jag passade på att rida en hel del öppnor och skänkelvikningar över vägarna i trav och de är så himla bra att göra sådant i skogen på unghästar. Jag tycker att jag får en väldigt bra framåtbjudning ute och får då en känsla av hur jag vill att det ska kännas på banan. Han är liksom lite mer på tårna ute och med en så stor häst så behövs det en hel del energi för att hålla ihop hela kroppen. Men hej va de går när han är med! Väldigt bra morot för hur himla ihop han kan kännas och vad jag ska sträva efter.

Gjorde lite tänk mot enkla byten i galoppen och även de fungerade väldigt bra tycker jag. Har inte gjort de alls på banan för den känns lite för liten för de men ute är de kanon att bara lägga in några skrittsteg och ny galopp igen. Man får ju ett kvitto på hur säker hästen är på fattningarna också när det inte finns något "rätt eller fel" varv.  Knattsson bjöd på lite bakut idag med i galoppen och jag bara ler. Älskade underbara häst!

Fångad av en stormvid har fått ett nytt ansikte, hihi.:
Idag blev det remontnosgrimman igen och han går fortfarande bäst på den.
I morgon blir det ett pass på banan och då blir det lite öppna och skänkelvikning i trav är tanken:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar