onsdag 11 april 2012

Lägga i backen i regnet

De är sååå härligt att rida i ösregn. Nooot!
Kände mig som en äka bonde idag med gummistövlar och för stora säckiga ridbyxor. Väldigt snyggt, men praktiskt!
Återigen blev det ett pass på banan pga av Knatte inte har någon sko på ena bak. Blev ett väldigt lätt pass med nästan bara skritt och trav. Tog bara en galopp i varje varv för att känna om traven verkligen blir så mycket bättre efter en galopp och japp de blir den!

Idag red jag i mitt träns med achennosgrimma och det va väldigt länge sedan sist och detta är det absolut bästa passet han gjort i de tränset. Han brukar va lite glappig i kontakten men han va superfin och har aldrig känts så stadig innan så jag ska försöka variera mer emellan remontnosgrimman, achen och två och tredelat bett så har jag en bra varriation på det hela för att slippa onödiga skav i munnen.

Idag premiärbackade jag lite på Knatte med. Har inte gjort de alls innan för han har velat lägga in ett backsteg i halten så jag har jobbat med att han ska tänka framåt och de har fungerat en längre period så nu kändes de som att de va dags för lite backning. Backade bara något steg först och på samma ställe på ridbanan men han va med på en gång så det blev fyra steg sista gången och sen nöjde jag mig där.

Sjöblöt söt häst!

Fick smörja alla saker efter ridningen för lädret va så himla blött. Måste även välkomna herr hel pall som är efterlängtad. Jag förstörde den förra och när man har en häst som är så stor som Knatte så är det inte lätt att hoppa upp på något som är lägre. Kan verkligen rekomendera den!

Ikea:

3 kommentarer:

  1. Heja ny pall!!! Gav du dina föräldrar den trasiga nu :-)?

    SvaraRadera
  2. Haha nej den ligger i tusen delar i en ikea påse i vårt pannrum så den får nog brännas stackaren. Han gjorde ett bra jobb!

    SvaraRadera
  3. Sv. Ja visst är det fint!!:)

    SvaraRadera