måndag 16 april 2012

Vilken underbar dag

Idag har jag hunnit med massor av roliga saker och klockan är bara två!
Började med att rida världens finast bamse och även om passet inte blev som jag planerat så är jag jättenöjd. Man kan säga att hela passet byggdes upp runt och över den här:
Det blev en väldigt bra markering för både övergångar, halter och backa och det funderade super att göra övergångarna nedåt framför så att han va tvungen att ta sig över den precis efter övergången och då fick jag ihop honom bättre än vanligt. Banan kändes lite tung så det blev inget jättepass men Knatte blev lite svettig ändå och han va väldigt fin i munnen och han skummade så det bara sprutade.
Blev som vanligt mycket övergångar och jag kämpar med att slappna av på baksidan av benen för de blir lätt att jag spänner mig där och trycker upp mig lite ifrån sadeln.
Jag till och med lindade idag så han va så fin och jag är så glad över att jag har honom. Världens bästa häst!
Observera Keano som sitter vid kanten till ridbanan.)
Mockade stallet och åke direkt till vaggeryd och handlade lite mat och hämtade ut paketet med Keanos klicker. Slängde i mig lite mat när jag kom hem och sen begav vi oss ut på en långpromenad ute i solen och de är så härligt att höra fåglarna kvittra och höra när det blåser i träden. Härligt väder och duktig hund:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar