tisdag 10 april 2012

Hundträning och lastning

Knattsson gick på transporten som aldrig förr idag óch för första gången så har jag kunnat klappa på honom utan att han backar ut. Jippi! Kändes verkligen som att vi nådde någon slags milstolpe idag och snart är vi redo för att åka och träna:)

Jag kunde inte hålla mig tills mina träningssaker till Keano kom utan jag va tvungen att börja smygträna lite nu ikväll. Hade bestämt mig för att lära Keano att stå på en hink med frambenen men hittade ingen och de va nog tur de...
Tog en platta med skålar som är till katterna egentligen och det va ju en himla tur att den va platt haha.
Keano tyckte att jag va så jobbig och fattade inte alls vad jag va ute efter och la sig och tittade åt ett annat håll och ville inte alls vara med. Han brukar va världens mest lättmotiverade om man håller en liten godis i näven men han fattade verkligen inte vad jag va ute efter. Jag fick lite hjärnsläpp en stund för jag kunde verkligen inte motivera honom utan va tvungen att bryta lite och busa med honom på golvet och sen började vi om.
Fick ta hjälp av ett komando han redan kunde och började med att sätta honom framför plattan och göra vacker tass och varje gång han råkade nudda plattan fick han godis. Nuuuu fattar jag sa Keano!
Filmade lite och efter de så gav vi oss. Jag är verkligen världens nybörjade men va tusan. Roligt är de!

Filmen kommer när den vill laddas över till datorn;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar