lördag 21 april 2012

Fina Knattsson

Va så glad över att det inte regnat mer och att banan gick att rida på idag. Började redan i skritten men att rida mycket volter och red riktigt små volter med lite tänk åt bakdelsvändning och de fixar han riktigt fint även om jag inte centrerar så mycket som en regelrätt bakdelsvändning.
Började direkt i traven med lite öppnatänk på långsidorna, halt på kortsidan med några steg bakåt och så fram i trav igen och de gick fort att få ihop honom. Väldig effektivt att backa ett par steg måste jag säga och han kämpade på fint på långsidorna men jag red en del innanför spåret så det blir lite vingligt ibland.
Gjorde lite skänkelvikningar så gott de gick mellan hinderna ut mot spåret och dom va riktigt fina idag. Avslutade med skänkelvikning ut till spåret och så direkt en galoppfattning och sen halt. Väldigt duktig Knatte som fick kämpa på och va såååå trött sen.

Jag fick mina nya stigläder igår så jag åkte direkt efter stallet till ica och hämtade dom och dom va väldigt fina. Tror dom kommer blinga snyggt i solen.

Om det inte blir massa regn i morgon så är det cavaletti och lite småskutt som står på schemat. Kan bli spännande haha.

1 kommentar:

  1. Åh vilka fina stigläder!!:)

    SV. Det lät verkligen superfint, du får leta bild eller ta en bild;)

    SvaraRadera