torsdag 5 april 2012

Hur kan man va arg?

Ja idag ställde jag mig själv den stora frågan- Hur kan man va arg på någon som är såhär nedrans söt?



Idag fick jag dra av Knatte ena bakskon för han hade på något underligt vänster trampat  på den och den va sne like hell och alla sömmar på ena sidan va utdragna. Vissa dagar kan jag inte mer än skratta åt alla dessa tappskor och eftersom det va på bak idag så kunde jag rida ett pass på banan som planerat vilket va en liten tröst.

Han va lite träig det första men sen hade jag en himla känsla mellan varven och han börjar komma ihop sig mer och mer och är lättare att ändra formen på än tidigare. Från galopp till skritt blir han ibland lång och drar ut sig men jag kom på idag att det problemet ligger nog mer hos mig då det lätt blir att jag bromsar mer i handen än med sätet så när jag väl hade sagt ajja bajja till mig själv funderade även de. Att de ska va så svårt att rida;)
Gjorde massor av övergångar och han blir superfin att sitta på när han blir lite sådär ärtig och snabb och med på hjälperna. Duktig bebis!

Red för övrigt med det tredelade bettet idag vilket va ett par veckor sedan och jag tycker nog ändå att han går bäst på de. Han går nästan lika bra med de tvådelade men jag tycker att jag får lite bättre sug till handen med detta. Nu ska jag till Ullared och se om vi hittar något fint till Knattsson:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar