lördag 7 april 2012

Vad man blir lycklig!

Idag har det varit en riiiktigt bra hästdag:)
Först massa tjöt med Åsa i stallet som alltid är lika roligt och när man mockar och fixar under tiden hinner man inte ens tänka på att man gör de. De gillar jag!
Sen när jag skulle hämta Knatte i hage så kom han springandes och det finns väl inget som värmer en hästtjejs hjärta som de. Och sen fortsatte hela ridpasset i samma anda. Han va på alerten och svarade jättefint på övergångarna och kändes så himla fräck idag. Lite svårare att göra övergångarna nedåt men han orkar väl helt enkelt inte att komma ihop sig så mycket än.
Trodde inte jag skulle kunna rida ett så bra pass idag eftersom min rygg känns helt sönder. Den gör så fruktansvärt ont efter att jag har ridit så att jag knappt kan gå och det känns lite oroande. Känner oftast ingenting precis under tiden jag rider men sen när det gått någon timme så smyger sig värken bara på mer och mer. Det får bli ett besök hos farbror doktorn.
Kände att jag va lite ofokuserad i början för jag vågade helt enkelt inte planera något pass men jag tycker jag fick till det rätt bra ändå och knöt ihop säcken bra i slutet.
Att tänka på till kommande pass är att jag ska försöka galoppera ganska tidigt för jag får bättre flyt i traven efter de.

Världens finaste Gillespie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar