tisdag 17 april 2012

Typiskt!

Det bara måste ju va så att hästar känner när man är stressad! Skulle hämta Knatte i hagen idag på morgonen innan jobbet och han sprang som en blådåre. Är nästan förvånad över mig själv som trotts de lyckades behålla lugnet och efter många om och men och Åsa kom ut så fick jag in honom.
Har lånat hem en Passier PSL med flat säte och i stallgången låg den bra men de kändes som att manken kom väääldigt nära så innan jag red slängde jag på ett fårskinn under.
Tyvärr gick manken i när jag satte mig i sadeln och Knatte gick inte speciellt bra heller för den delen så det blir inget köp utan min Optimum får stanna. Jag är egentligen hemskt nöjd med min men va lite sugen på att testa om de flata sätet skonade min rygg något men de är nog ingen större skillnad.
I morgon får Knattsson vila för jag jobbar och på torsdag blir det långrunda i skogen. Håll tummarna för bra väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar