onsdag 25 april 2012

Jag hade himla tur med vädret!

Gick upp extra tidigt idag för jag såg på vädret att det skulle komma regn och när jag skulle hem hann jag precis komma innanför dörren så kom regnet. Red ut en sväng och första 10 minuterna kändes det som att Knatte va lite yr i mössan. Han gick och tittade och vinglade fram lite och kändes helt allmänt som en ranglig tonåring minst sagt. Keano va med och idag va Knatte väldigt mån om att vi skulle vänta på honom och stannade ibland självmant och vände sig om och kollade att han va med. Haha.
Skrittade mest men red riktigt mycket övergångar halt-skritt-trav-backa och blande dom lite hejvilt och han kändes med på noterna och fick ta i ordentligt när han ska fram i trav efter att ha backat. Galopperade uppför en backe så han fick sträcka ut ordentligt och de tycker han är så himla härligt.
Sista biten hem är han som vanligt som en spårhund med näsan i backen. Man blir sååå trött när man är en stor bebis!

Dagens outfit blev idag ett schabrak ifrån Equiline:
Och jag hade på mig ridbyxor ifrån Pikeur och en jättemysig tröja ifrån Horze:

Efter stallet åkte jag in en sväng med Jonna till Jököping och handlade lite smått och gott på Charlies. Ett transportgrimskaft, ett dressyrspö, grimma och ett par jätte fina tyglar i läder med tunn insida i gummi. Jag tar bild på tyglarna och grimman i morgon när dom sitter på hästen och de andra känns inte så spännande så de får va med:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar