måndag 2 april 2012

Inkallning från Knatte

Idag va det vitt ute så det kändes som vinter igen. Va bara att plocka fram bloddarna igen och det kändes inte ett dugg roligt kan jag säga. Idag blev det en långtur i skogen på en timme och Knattsson skötte sig alldeles utmärkt och va väldigt trevlig att handskas med idag.

Idag fick även Keano jobba en del då jag tränade på inkallning när jag sitter på Knatte och det kanske låter enkelt men inte om man har en hund som tycker att hästarna är lite läskiga ibland. Han kommer nästan alltid direkt när man kallar på honom men väljer att inte komma riktigt ända fram utan ställer sig för långt ifrån tycker jag så idag jobbade jag med att slänga godisar närmre och närmre och till slut så kom han ändå inpå oss! Duktig liten vovve:)



Skrittade mest men tog lite trav och galopp men det kändes så himla hårt i backen så det blev bara korta stunder. Knatte kändes lagom pigg men jag ångrade nästan att jag inte la på honom ett ländtäcke för det blåste så himla kallt och jag va som en isbit så jag hoppade av och gick en ganska lång bit för mina ben kändes som ispinnar när vi närmade oss stallet.

Världens bästa Knatte

1 kommentar:

  1. Är korten här på bloggen tagna med mobilkamera? Himla bra kvalité!

    SvaraRadera